Reunite în jurul unei mese, personajele dezbat probleme de moralitate și conștiință: Există situații în care crima este justificată? Criminalul devine erou atunci când contextul îi justifică faptele? Viața unui animal este mai puțin valoroasă decât viața unui om? În același timp, textul scris de Adrian Sitaru explorează cât de mult este influențată realitatea fiecăruia, imaginarul și raționalul uman, de limbajul dobândit în copilărie și cuvintele folosite."Limitele limbajul mele sunt limitele lumii mele" - Ludwig Wittgenstein
Basmul clasic al lui Hans Christian Andersen a fost adaptat pentru scenă de Lajos Parti Nagy, care îl examinează pe împăratul Hatzukistanului și curtea care îl înconjoară. Un spectacol cu marionete și pantomimă, joc de umbre și tânăra trupă de păpușari a Teatrului Maghiar.
Cine nu ar cunoaște povestea unei fete frumoase, cu inimă pură, care culege linte, și cu un pantof de aur, care este ajutată de porumbei albi în încercarea de a deveni în cele din urmă soția prințului?
Cine nu ar cunoaște povestea unei fete frumoase, cu inimă pură, care culege linte, și cu un pantof de aur, care este ajutată de porumbei albi în încercarea de a deveni în cele din urmă soția prințului?
Reunite în jurul unei mese, personajele dezbat probleme de moralitate și conștiință: Există situații în care crima este justificată? Criminalul devine erou atunci când contextul îi justifică faptele? Viața unui animal este mai puțin valoroasă decât viața unui om? În același timp, textul scris de Adrian Sitaru explorează cât de mult este influențată realitatea fiecăruia, imaginarul și raționalul uman, de limbajul dobândit în copilărie și cuvintele folosite."Limitele limbajul mele sunt limitele lumii mele" - Ludwig Wittgenstein
„Piesa nu este o biografie, şi nici încercarea de a elabora un portret credibil, ci doar analiza acelei – finalmente – inexplicabile chestiuni privind modul în care Caravaggio a ajuns să descopere sporita – din perspectivă modernă – teatralitate pe care o reprezintă, cu cea mai mare acurateţe, în picturile sale cutia neagră a laboratorului său de corpuri şi îndeobşte minimalismul luminii provenite de la o unică sursă de lumină.” (Visky András, dramaturg)
Deși inițial a fost interzis, romanul NIMIC a devenit ulterior bibliografie obligatorie pentru elevi. NIMIC vorbește despre acele lucruri incomode, sensibile și greu de articulat din viața adolescenților. Pentru că despre unele lucruri trebuie vorbit, chiar dacă par a fi niște nimicuri.
Ai simțit oare vreodată că te umfli și te îngrași în preajma familiei sau a partenerului/partenerei; Sau, dimpotrivă: slăbești până la os trăind lângă un bărbat sau o femeie? Ce-ai zice oare dacă ai rămâne cu 20 de kilograme în plus sau în minus după un simplu zbor cu avionul? Alta propunere de situație neobișnuită: vrei să te faci cântăreț, însă te trezești în vagonul-restaurant pe ruta Brașov-Budapesta, vânzând pe perioadă limitată carne expirată.De ce simți din senin un dor inexplicabil față de cineva care nu este deloc genul tău, să nu mai zic că se află la o distanță culturală insumontabilă, de exemplu, trăiește la Polul Nord?Oare cum se face dragoste în starea de imponderabilitate, cum trăiesc astronauții?Ce poate să ne ofere un maestru adevărat?
„Piesa nu este o biografie, şi nici încercarea de a elabora un portret credibil, ci doar analiza acelei – finalmente – inexplicabile chestiuni privind modul în care Caravaggio a ajuns să descopere sporita – din perspectivă modernă – teatralitate pe care o reprezintă, cu cea mai mare acurateţe, în picturile sale cutia neagră a laboratorului său de corpuri şi îndeobşte minimalismul luminii provenite de la o unică sursă de lumină.” (Visky András, dramaturg)