spectacol coprodus cu Teatrul Kabóca și Teatrul Petőfi din Veszprém (HU) în contextul titlului acordat orașelor Timișoara și Veszprém pentru 2023 - Capitală Europeană a Culturii
spectacol coprodus cu Teatrul Kabóca și Teatrul Petőfi din Veszprém (HU) în contextul titlului acordat orașelor Timișoara și Veszprém pentru 2023 - Capitală Europeană a Culturii
Basmul clasic al lui Hans Christian Andersen a fost adaptat pentru scenă de Lajos Parti Nagy, care îl examinează pe împăratul Hatzukistanului și curtea care îl înconjoară. Un spectacol cu marionete și pantomimă, joc de umbre și tânăra trupă de păpușari a Teatrului Maghiar.
Basmul clasic al lui Hans Christian Andersen a fost adaptat pentru scenă de Lajos Parti Nagy, care îl examinează pe împăratul Hatzukistanului și curtea care îl înconjoară. Un spectacol cu marionete și pantomimă, joc de umbre și tânăra trupă de păpușari a Teatrului Maghiar.
Două surori. În 2002 una dispare fără urmă. 20 de ani mai târziu, fiica ei Agnes – acum adultă – încă o caută.La Centrul Reformat se află omul care deține cheia acestui mister.
Două surori. În 2002 una dispare fără urmă. 20 de ani mai târziu, fiica ei Agnes – acum adultă – încă o caută.La Centrul Reformat se află omul care deține cheia acestui mister.
Două surori. În 2002 una dispare fără urmă. 20 de ani mai târziu, fiica ei Agnes – acum adultă – încă o caută.La Centrul Reformat se află omul care deține cheia acestui mister.
„Piesa nu este o biografie, şi nici încercarea de a elabora un portret credibil, ci doar analiza acelei – finalmente – inexplicabile chestiuni privind modul în care Caravaggio a ajuns să descopere sporita – din perspectivă modernă – teatralitate pe care o reprezintă, cu cea mai mare acurateţe, în picturile sale cutia neagră a laboratorului său de corpuri şi îndeobşte minimalismul luminii provenite de la o unică sursă de lumină.” (Visky András, dramaturg)
Textul lui Robert Icke este, de fapt, adaptarea piesei „Profesorul Bernhardi” de Arthur Schnitzler (1912): Ruth Wolff, medic și cercetător de renume, este înlăturată din domeniul medical în urma deciziei luate pentru a proteja o pacientă minoră muribundă. Acest caz declanșează o avalanșă de reacții agresive și comentarii părtinitoare, care oglindesc regulile corectitudinii politice și cultura woke din lumea contemporană polarizată, o lume divizată în triburi, în „noi sau ceilalți”, în care moralitatea se creionează în funcție de circumstanțe. Rețelele sociale ne impun cum să traim, cât și identitățile rasiale, sexuale, politice sau de gen. Lucruri despre care n-ai voie să vorbești la serviciu de frică să nu fii anulat, se pot discuta în siguranță în teatru: putem risca să ne confruntăm cu prejudecățile și minciunile acestei lumi.
Textul lui Robert Icke este, de fapt, adaptarea piesei „Profesorul Bernhardi” de Arthur Schnitzler (1912): Ruth Wolff, medic și cercetător de renume, este înlăturată din domeniul medical în urma deciziei luate pentru a proteja o pacientă minoră muribundă. Acest caz declanșează o avalanșă de reacții agresive și comentarii părtinitoare, care oglindesc regulile corectitudinii politice și cultura woke din lumea contemporană polarizată, o lume divizată în triburi, în „noi sau ceilalți”, în care moralitatea se creionează în funcție de circumstanțe. Rețelele sociale ne impun cum să traim, cât și identitățile rasiale, sexuale, politice sau de gen. Lucruri despre care n-ai voie să vorbești la serviciu de frică să nu fii anulat, se pot discuta în siguranță în teatru: putem risca să ne confruntăm cu prejudecățile și minciunile acestei lumi.