Spectacole

Home / Spectacole

Szántó Viktória
Cenușăreasa

Următoarea reprezentaţie: 2022-Jan-29 18:00 (peste 1 săptămână) - Sala Studio

Cine nu ar cunoaște povestea unei fete frumoase, cu inimă pură, care culege linte, și cu un pantof de aur, care este ajutată de porumbei albi în încercarea de a deveni în cele din urmă soția prințului? 

Cu ajutorul păpușilor, pe scenă apar cu umor și într-o formă jucăușă întorsăturile bine-cunoscute, unde cei buni merită o răsplată demnă, iar cei răi sunt pedepsiți.

Tasnádi-Sáhy Péter
Csaba Drops

Următoarea reprezentaţie: 2022-Jan-27 19:00 (peste 1 săptămână) - Sala mare

Viața este o luptă continuă, lumea este inexplicabilă și nicăieri nu este un panaceu care oferă o soluție tuturor relelor – spun cei care nu au participat încă la summit-ul cosmico-karmic al firmei Intermegagigaterrawonder SRL.
Dar acum ei vă oferă soluția.
Dacă o încercați, totul se va schimba!

Parti Nagy Lajos
Noile haine ale împăratului

Să își pregătească toată lumea straiele de Sf. Nicolae pentru că pe 6 decembrie vă așteptăm cu mic, cu mare, cu nepoți, cu bunici, cu părinți, cu tineri și vârstnici, adică pe toți cei dornici și iubitori ai teatrului să admire Noile haine ale împăratului!

Peca Ștefan
Orașul paralel

Un spectacol al Teatrului Maghiar de Stat "Csiky Gergely" Timisoara, co-produs cu Asociația Culturală Diogene. O experiență inedită care deschide lumi paralele și dezvăluie povești surprinzătoare ale cartierului Iosefin. Trei trasee diferite. Trei jocuri în paralel. Alegeți un traseu (sau poate toate 3!) și porniți pe jos, călăuziți de actori! Trăiți momente intense de poveste, aproape de personaje.
Martin are nunta dar mai întâi trebuie să-și salveze cel mai bun prieten. Trebuie să câștige jocul în care nu se va pierde în timp. (Traseul albastru)

Janne Teller
Nimic

Take it easy! Ltd.
Doar lejer

În prezent, se vorbește din ce în ce mai mult despre experiența flow-ului. Din ce în ce mai mulți oameni îl vor, îl caută, îl doresc. Pentru a-l experimenta, o bună practică ar fi să luăm dificultățile cotidiene așa cum sunt, să le luăm ușor, lejer. Experiența flow-ului, cursul evenimentelor adică, înseamnă să fim mereu prezenți în viața noastră, să trăim fiecare secundă în intensitatea sa, în timpul său prezent. Că să trăim și să înțelegem această experiență, mai devreme sau mai târziu, trebuie cu toții să ne dărâmăm zidurile imaginare – desigur, doar lejer!
 

Arthur Kopit, Maury Yeston
Nouă

Poate imaginația să creeze o realitate mai potrivită de cea care ne înconjoară? Dacă am putea transforma anumite momente din viața noastră într-un film, cum ar fi acela? Cea a unui regizor italian de film care a văzut și zile mai bune, cinematografia imaginară a lui Guido Contini nu este nimic altceva decât o paradă muzicală de cântece și dansuri, în care propria sa criză personală și profesională este transformată într-o operă de artă. Fără să-și dea seama însă, că odată cu punerea în scenă, limitele între film, fantezie și realitate se dizolvă treptat.
 

Adrian Sitaru
Omul care nu putea vorbi decât ceea ce citea

Reunite în jurul unei mese, personajele dezbat probleme de moralitate și conștiință: Există situații în care crima este justificată? Criminalul devine erou atunci când contextul îi justifică faptele? Viața unui animal este mai puțin valoroasă decât viața unui om? În același timp, textul scris de Adrian Sitaru explorează cât de mult este influențată realitatea fiecăruia, imaginarul și raționalul uman, de limbajul dobândit în copilărie și cuvintele folosite.
"Limitele limbajul mele sunt limitele lumii mele" - Ludwig Wittgenstein

Andrzej Saramonowicz
Testosteron (2020)

KORNEL: Testosteronul, tată. Un compus chimic foarte vechi, care apare în aceeaşi formă la majoritatea vertebratelor. El ne face bărbaţi.
GÂNDAC: Hormonul bărbătesc. El ne obligă să alergăm după femei de la pubertate până la sfârşitul vieţii. El face să fim tot timpul potenţiali violatori şi ucigaşi...

Unul dintre cele mai iubite spectacole al Teatrului Maghiar, „Testosteron" (2015), a revenit într-o formulă nouă în Sala Mare a teatrului.

Madách Imre
Tragedia omului

"Se mişcă roata, meşterul adastă".  
Versul clasic devenit dicton exprimă ideea concentrată a modernității: Creatorul a așezat Lumea, în ea Omul, în Timp; apoi  și-a abandonat Universul, să plutească într-un spațiu fără sens, impasibil. Madách Imre însă nu se oprește la această viziune globală, mecanică și  profund deprimantă din perspectivă contemporană, el vede istoria ca pe un coșmar satanic, pe care Ádám îl visează cu și pentru noi. În zadar protestează Lucifer, promisiunea răscumpărării dă sens luptei și încredere în existența umană. Eva îl poartă sub inima ei pe Mesia promis, pe copilul Iubirii care,  în loc de dialectica inventării dușmanului și confruntării perpetue, proclamă  acceptarea, adică șansa comunității umane și misiunea ei înălțătoare.

 

 Visky András

 

Kedves Emőke - Bandi András Zsolt - Mátyás Zsolt Imre
Contesa Zeppelin și mobila stil

Totul devine viu în chioșcul circarului de la doamna baronesă Zeppelin, în timp ce doi comedianți caută răspunsuri la câteva întrebări importante:

- De ce privesc doi oameni un lac zile întregi?
- Ce este viața?
- Vânătoare de comori? Goana după iluzii?
- Ce cauță un om într-o viață întreagă?
- Succes?
- Răspunsuri la întrebările sale?
- Poate chiar pe sine?
- Ce caută actorul într-o viață întreagă?
- Succes?
- Răspunsuri la întrebările sale?
- Poate chiar pe sine?
- Dacă omul caută comori profane, atunci ce caută actorul?
- Cât de încurcate sunt căile spre succes?
- De cât timp/ experiență e nevoie ca să nu faci nimic, dar să ai prezența pe scenă? Și în propria ta viață?
- Douăzeci și cinci de ani?
- Treizeci?
- Aurora boreală...

În labirintul acestor întrebări aparent serioase, se poticnesc doi showmani aflați în căutarea a douăsprezece scaune. Schimbă costume pentru douăzeci și cinci de roluri într-o comedie pastorală tragi-comico-istorică pur-sânge. 


 

Sergi Belbel
După ploaie

Locul acțiunii este la etajul al 49-lea, pe acoperișul unei clădiri de birouri. Deoarece sunt interzise toate viciile, fumătorii vin aici pe ascuns, urcă etaje fără număr, evadează din birouri pentru a petrece zilele sumbre de muncă în fum de țigară și plăcerea nicotinei.  Mediul este antiuman, angajații sunt însingurați, secretarele vorbesc prea mult, relațiile sunt superficiale și se simte tot mai clar că nu doar sufletele s-au uscat, ci și Pământul. Circa zece angajați dintr-un oraș imens populează treptat acoperișul, sfidează vremea nevrotică, privind spre cer, așteptând salvarea: ploaia. Nu a plouat de doi ani.

Dependența de muncă, divorțul, relațiile intime sau dorul după un copil, intrigile de la birou și cautarea fericirii sub presiunea jobului - se regăsesc de obicei ca subiect în dramele lui Sergi Belbel, care își construiește opera ca o succesiune de cadre din filme. Sperăm că dragul spectator poate să se desprindă de la orele suplimentare și să râdă și să plângă pentru personajele care seamănă cu colegii săi.

 

Proiect co-finanțat de Fondul Național pentru Cultură al Ungariei

William Shakespeare
Romeo și Julieta

Povestind despre iubirea tragică a doi tineri din Verona, ale căror familii se dușmănesc, „Romeo și Julieta”, este una dintre cele mai populare drame scrise de William Shakespeare. Nu este de mirare, deoarece drama ridică întrebări pentru toate vârstele. Proiectul inițiat de Teatrul de Păpuși Kabóca readuce la viață marionetele printr-o poveste de dragoste eternă - despre iubire și ură, despre părinți și copii, despre alegeri corecte și greșite și despre o lume divizată.


Coproducție cu Teatrul Petőfi și Teatrul de Păpuși Kabóca din Veszprém (Ungaria)

SWAN LAKE REVISITED - Lacul lebedelor revăzut

Ce s-a întâmplat cu basmele?
Ce s-a întâmplat cu lebedele?
Ce s-a întâmplat cu lacul?
Ce s-a întâmplat cu noi?
Când am ieşit din basme fără să fi observat?
În ce credem azi, în timp ce călcăm în picioare pământul secătuit care înainte era lac?
Mai suntem capabili să spunem basme?
Şi dacă suntem, ceea ce povestim oare mai seamănă cu basmele?
Iar dacă seamănă - oare povestea noastră va avea un final fericit?

Interpretat în limba maghiară cu supratitrare în română și engleză.

Luigi Pirandello
Henric al IV-lea

Întâmplările din „Henric al IV-lea” încep cu 20 de ani înaintea acțiunii de pe scenă, când un tânăr aristocrat, lăsându-se purtat de valențele sale de actor, se accidenteză în timpul unui carnaval. În ziua următoare, se trezeşte convins că este Henric al IV-lea, împăratul Sfântului Imperiu Roman, care toată viaţa a avut conflicte cu Papa şi de al cărui nume se leagă legendarul Drum la Canossa. A înnebunit sau doar se preface? Dacă e nebun, oare de ce toţi din jurul său participă la această nebunie? Dacă totul este doar un joc, cum poate fi atât de real? Cine poate spune cu certitudine până unde se întinde normalitatea şi unde începe nebunia?

 

 

Pagina noastră folosește cookie-uri!


Acest site folosește module cookie pentru optimizarea experienței utilizatorilor, cât și pentru o navigare mai sigură. Descrierea acestora și politica noastră de utilizare poate fi citită aici

Vă rugăm să citiți și politica noastră de confidențialitate a datelor.

Selecție cookie